21 Mayıs 2016 Cumartesi

Kimbap Tarifi

kimbap tarifi, sosisli kimbap, kimbap yapilisi

Yine uzakdoğu mutfağına ait olan bir tarifle geldim. Kimbap nedir diye soracak olursanız, korenin en meşhur yemeklerinden biridir ve en önemli özelliği ise içerisinde 5 farklı rengin bulunmasıdır. Görünüş olarak cıvıl cıvıl duran bu kimbapların tadı da oldukça değişik ve lezzetliydi. Gerçekten sushiye çok yakın bir görüntüsü var. Değişik bir tarif denemek isterseniz, kesinlikle tavsiye ederim. Şimdi sizlere bu kimbapların yapılışını resimli olarak anlatacağım.

Malzemeler

  • 2 adet havuç
  • 3 adet yumurta
  • 1 adet salatalık (küçükse 2 tane)
  • 1 paket sosisin yarısı (sosis yerine sucuk,salam,ton balığı da olur)
  • 2 bardak osmancık pirinç
  • 1 yemek kaşığı soya sosu (tuzu azaltılmış)
  • Salamura yaprak veya nori (yosun)
  • Susam
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Tuz
  • Sıvı yağ

Yapılışı:

kimbap nasil sarilir, kimbap nasil yapilir, kimbap yapilisi, kimbap tarifi
Kullanacağımız kadar salamura yaprağı sıcak suda bekletiyoruz. Pirinçleri güzelce yıkayıp 40-45 dakika sıcak suda bekletiyoruz. Daha sonra suyunu süzüp pirinçlerin biraz üzerine çıkacak kadar sıcak su ekleyeceğiz. Pirinçlere 1 tatlı kaşığı tuz ekledim. Suyu bitene kadar orta ateşte karıştırmadan pişiriyoruz. Pilavın suyu bitmeye yakın kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişiriyoruz. Pişince kapağı kapalı bir şekilde soğuması için bekletiyoruz. Pirinçleri beklettiğimiz sürede havuçların kabuklarını soyup jülyen şekilde doğruyoruz. Salatalık ve biberleri de jülyen doğruyoruz. Yarım paket sosisin her birini 4'e bölüyoruz. Her malzemeyi ayrı tabaklara alıp omletimizi yapmaya başlıyoruz. 3 adet yumurtayı güzelce çırpıyoruz ve tavada yağ kızdırıp çırptığımız yumurtaları döküyoruz. Ben tek tarafını pişirerek yaptım. Sosis ve yapraklar tuzlu olduğu için omleti tuzlamadım. Omletim pişince bir tabağa alıp omleti de jülyen şekilde doğradım. Ardından az bir yağda önce havuçları kavurup tabağa aldım. Sonra da biberleri kavurdum. En son sosisleri yine az biraz yağda kavurup, kavururken 1 yemek kaşığı soya sosu ekledim. Üzerlerine de susam sepeledim. Soya sosu ve susamla harmanlanan sosisleri bir tabağa aldım. Sonra doğrama tahtamın üzerine salamura yapraklarını damarları bana bakacak şekilde dizdim ve içine 2-3 yemek kaşığı pilav koyup elimle eşit bir şekilde yayıp çok az ezerek düzledim. Ortasına şeritler halinde (fotoğraftaki gibi) sebzeleri ve sosisleri sıraladım. Karabiber, pulbiber ve biraz susam ekleyip alt kısımdan başlayarak ne çok sıkarak ne de bol bırakarak kimbaplarımı sardım ve dilimledim. Bu arada kenarlarını kapatmadan sarıyoruz. Kimbapları dilimlerken yapraklar zor kesilip tüm uğraşınızı mahvedebiliyor, bu yüzden bıçağı ileri geri yaparak hızlı fakat ezmeden kesmeye çalışın. İlk denemede tam olmuyor fakat ilerledikçe daha iyi kimbaplar sarmaya başlıyorsunuz. Kimbapları dilimledikçe servis tabağınıza alın. Afiyet olsun!


kavrulmus biber, jülyen biber, kimbap tarifi
sosis dilimleri, kavrulmus sosis, soya soslu sosis, kimbap tarifisoya soslu susamlı sosis, soya soslu sosis, kavrulmus sosis, kimbap tarifipilav, kore usulü pilav

omlet, omlet tarifi, jülyen omlet, kimbap tarifi

jülyen salatalık, kavrulmus havuc, kimbap tarifi


kimbap, kimbap tarifi, kimbaplar

14 yorum :

  1. Ellerine sağlık ki... çokgüzel gözüküyorlar 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma katılmana çok sevindim Kore Fenomeni :)) Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Uzakdoğu mutfağına bende ilgili olduğum için çok güzel gözüküyorlar :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzakdoğu mutfağına ilginiz olduğunu bilmiyordum, çok teşekkür ederimm ^^

      Sil
  3. Harika görünüyor, ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekilişinize katılmıştım, blogumu ziyaret etmenize çok sevindim :)) Çok teşekkürler!

      Sil
  4. Ya bu yalancı susi mi. Ben de yapayım bunlardan;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nori dedikleri yosunu kullanmadığımdan yalancı kimbap diyebiliriz, ya da sushi :D Oldukça benziyor zaten sushiye. Ama tabii salamura yaprakla daha güzel oluyorlar, nori olunca hiç bizim damak tadımıza uymuyor biliyor musunuz. Denerseniz tadını nasıl bulduğunuzu bildirirseniz çok sevinirim :))

      Sil
  5. elinize sağlık, uzak doğu yemeklerini çok seviyorum ama henüz yapmayı denemedim. kipada bu iş için satılan paketlenmiş yosun vardı kağıt gibi. onu almıştım fakat bir türlü yapmaya fırsat bulamadım. ne güzel alternatif bulmuşsunuz yaprakla da harika olur mutlaka deneyeceğim. blog keşif etkinliğinden geliyorum, sevgiler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kipada yosun satıldığını bilmiyordum, çok teşekkürler :) Uzakdoğu yemeklerini seviyorsanız yapmayı da denemelisiniz, yemesi kadar yapması da zevkli oluyor :)) Yorumunuz için ve bloguma katıldığınız için de ayriyetten teşekkür ederim, size de sevgiler...

      Sil
  6. bu tarifi aynen kopyalıyorum en kısa zamanda deneyeceğimmm😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, denediğinde tekrar beklerim. Merak ederim nasıl oldu, beğendin mi diye :))) Şimdiden afiyet olsun <3

      Sil
  7. vay böyle mi yapılıyomuş bu yaaa :) bi de içinde kore turpu oluyodu galiba o tadı ne veriyo kiii. eline sağlık valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok farklı yapılışı bulunmakta tabii, yengeç bacağı falan da konulanı var :)) Bu tarif bizim damak tadımıza daha yakın olduğu için tercih ettim. Çok teşekkür ederim :)

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.