13 Mayıs 2016 Cuma

Onigiri Tarifi (Pirinç Topu)

onigiri tarifi, onigiri yapımı, onigiri süsleme

Japonların ve korelilerin çok sevdiği onigiri tarifini ben de denemek istedim. Sonuç gerçekten harika oldu. Evdekiler tadına bayıldı! Uzakdoğuya ait olan bu tarifte birkaç değişiklik yaparak tadını bizim damak tadımıza uygun hale getirdim. Mesela onigirilerin dışına nori adı verilen yosunu kullanmak yerine salamura yaprak kullandım. Soya sosu yerine de nar ekşisini kullandım. Ayrıntıları yazının devamında...

Malzemeler

  • 2 su bardağı osmancık pirinç
  • 5 su bardağı sıcak su
  • 10 adet salamura yaprak
  • 1 adet konserve ton balığı
  • 1-1.5 yemek kaşığı mayonez
Süsleme için:
  • Çörek otu
  • Ketçap(yanaklarına renk vermek için)
Sos İçin:
  • Nar ekşisi



onigiri tarifi, onigiri yapımı, onigiri süsleme

Yapılışı:

Pirinçleri güzelce yıkayıp tenceremize alıyoruz ve 5 bardak sıcak suyumuzu ekleyip suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Ara ara karıştırmak gerekiyor. Böylece lapa bir pilav elde edeceğiz ve şekil vermemiz kolaylaşacak. İçerisine ben tuz eklemedim fakat siz dilerseniz ekleyebilirsiniz. Ben yapraklar kendiliğinden tuzlu olduğu için eklemedim. Pilavımız hazır olunca kapağını kapayıp suyunu çekmesini sağlıyoruz. Ben şekil verirken elimi yakmamak ve hızlı soğumasını sağlamak için buzdolabına koydum bir 5-10 dakika kadar. Salamura yaprakları da 10 dakika sıcak suda bekletip soğuması için soğuk suda yıkayıp suyunu sıktım.
onigiri tarifi, onigiri yapımı, onigiri süslemeDaha sonra ise bir kaseye yağını süzdüğümüz konserve ton balığını koyup güzelce eziyoruz. İçerisine biraz mayonez ekleyip karıştırıyoruz. Böylece ekşi bir tada kavuşmuş olacak ve pilavı yağsız yaptığımız için biraz da kuru bir tatta olmasını engelleyeceğiz.
En son tüm malzemeleri bir araya getirmek kalıyor. Bunu yapmak için 2 yol var. Birincisi pilavı 1 avuç büyüklüğünde alıp elimizde sıkıyoruz ve bozdolabı poşeti veya streç film üzerine alıp düzleştirerek ortasına mayonezli ton balığını koyup poşeti kapatırken tekrardan pilavı top haline getiriyoruz.Ardından da üçgen şekline veya dilediğimiz başka şekillere dönüştürüyoruz.
Fakat bu şekilde zorlayıcı olduğundan 2. yol olarak pirinci yine 1 avuç büyüklüğünde alıp elimizde sıkarak top şekli verdikten sonra içli köfte yapar gibi ortasına doğru bir çukur açtıktan sonra mayonezli ton balığını koyup elle kapatıp tekrardan sıkıp şekillendirmek. Toplam 11 tane onigiri çıkardım. Çoğunu üçgen şeklinde yaptım, 2 tanede yumurta şeklinde yaptım. Göz ve ağız çizmek için çörek otu kullandım. Pirince hemen yapışıyorlar zaten. Yanaklarına da hafif hafif ketçap sürüp sevimli bir görünüm almalarını sağladım. Üçgen şeklinde yaptığım onigirilere saç olarak mayonezli ton balığından kalanları tepelerine ekledim. Bir kaseye de onigirilerimi banmak için nar ekşisi koydum. Surat çizmediğim 2 adet onigiriyi ise dışına çörek otu ekleyerek süsledim. Dilerseniz susamlı da yapabilirsiniz. Üçgenlerin alt kısmına yaprakları bölerek ekledim. Yumurta şeklinde olanları 1 bütün yaprakla sardım. Tabi siz böyle süslemek zorunda değilsiniz süsleme tamamen sizin hayal gücünüze kalmış dilediğiniz gibi şekillendirip süslemenizi bitirin ve servis tabağına alın. Oldukça doyurucu ve leziz olan onigirilerimiz hazır. Afiyet olsun!
NOT: Pilavını yaparken içerisine limon sıkabilir, karabiber ekleyerek tatlandırabilirsiniz. Ben eklemedim, denerseniz yorum bırakın lütfen. :)

20 yorum :

  1. Woowwww çok güzel. Uzaktan tatlı sanmıştım. Hindistan cevizli, kakaolu.. Severim böyle değişik şeyleri, bir de yapmaya merakım olsaydı güzel olurdu. Elinize sağlık, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aslında bunun tatlı olan çeşitleri de var ama tabii yine pirinçle yapılıyor. Hindistan cevizli ve kakaolu gibi duruyor uzaktan evet yeni fark ettim :D Yorumunuz için tekrardan teşekkür ederim, yine beklerim... :)

      Sil
  2. Çok şirinler bunlar deneyelim Oğluşumla

    YanıtlaSil
  3. gerçekten muhteşem gözüküyor, insan yemeğe kıyamaz ki :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet bu kadar sevimli görününce yemeye kıymak çok zor oluyor :D

      Sil
  4. ne kadar tatlııı ve güzel bişey olmuşşş :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni çok mutlu etti teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Harika görünüyor. Küçük oğlum biraz sever böyle şeyleri. ''Hı hı anne. ımmhh'' yapıyor resme.. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Sevdicanın tavsiyesi üzerine geldim ve çok güzel tariflerine karşılaştım :) takibe aldım...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş. Elinize sağlık deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Şimdiden afiyet olsun, tadını nasıl buldunuz merak ettirmeyin :)

      Sil
  8. Ellerinize sağlık :) Kesin beceremem ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Evet biraz zor ama denemeden karar vermeyin derim, 1-2 tane yaptıktan sonra el alışıyor, buzdolabı poşeti yerine minik kaplarla da yapılabilinir aslında kalpli, çiçekli vs. :))

      Sil
  9. Uzak doğu yemeklerini hep merak etmişimdir. Bakalım bu yemeği yapmaya çalışacağım bu sayede merak ettiğim uzak doğu yemeklerinden birini tatmış olacağım. Tarif için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, çok mutlu oldum. Eğer meraklıysanız nar ekşisi yerine soya sosu kullanmanızı tavsiye ederim, ben daha çok Türk damak tadına yaklaştırarak bu tarifi yayınlamıştım. Yorumunuz için çok teşekkürler! :)

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.