4 Mart 2016 Cuma

Salçalı Mantar Sote

salcali mantar sote, mantar sote tarifi, salcali mantar sote tarifi
Salçalı mantar sote etli yemeklerin yanında çok iyi gidecektir. Mantarlı yemekleri hem çok seviyorum hem de her çeşidini denemeye çalışıyorum. Bu yüzden blogumda oldukça çok mantarlı yemekler görebilirsiniz. Bu mantar sotenin tadı damağınızdan gitmesin isteyeceksiniz. Yeme de yanında yat denilecek cinsten bir tarif. Hadi o zaman hemen tarife geçiyorum!

Malzemeler

  • 1 adet soğan
  • 400 gr mantar
  • 2 adet kırmızı tatlı biber
  • 4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
  • Nane
  • Kekik

Yapılışı:

salcali mantar sote, mantar sote tarifi, salcali mantar sote tarifisalcali mantar sote, mantar sote tarifi, salcali mantar sote tarifiTenceremizde yağımızı kızdırıp ince ince doğradığımız soğanları kavuruyoruz. Önce halka halka doğrayıp sonra da bu halkaları ikiye böldüğümüz biberlerimizi ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. Bu sefer mantarların kabuklarını soymadım ve daha farklı bir lezzeti oldu. Sadece alt kısımlarını biraz soydum ve hepsini yıkayıp her birini boydan 3 kere kestim. Soğan ve biberlerle birlikte kavrulması için tencereme ilave ettim. 4 diş sarımsağı ince ince doğrayıp biraz daha kavurduktan sonra salçasını ekledim. Salçanın biraz kokusu çıkınca suyunu ve en son da baharatlarını ilave ettim. Salçalı su koyulaşıp sos kıvamını alınca mantar sotemiz hazır demektir, yeni tariflerde görüşmek üzere! Afiyet olsun!






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.