20 Ağustos 2016 Cumartesi

Türk Usulü Kimchi Tarifi

kimchi tarifi, türk usulü kimchi tarifi, kimçi tarifi

Kimchi isimli bu tariften daha önce de blogumda bahsetmiştim. Korelilerin meşhur ve geleneksel yemeklerinden biri olan kimchi oldukça acı olmasıyla bilinir. İlk kez yapmayı denedim ve Çin lahanası olarak bilinen Beçuyu bulamadığımdan bildiğimiz Türk lahanasını kullandım. Fakat tat olarak çok bir farkı olmadı sadece görünüş itibari ile o ahtapotumsu şekli almadı. Bir de normalde 7-8 yemek kaşığı pulbiber ekleniyordu fakat ben bunu 3-4 kaşık kullandım.
Vaktiniz varsa lahanaları 2 saat bekletin yoksa yarım saat bekletseniz de olur.
 Oldukça çok soğan türü kullanıldığından gerçekten acı oluyor ve bu yaptığım restoranda yediğimden daha acı geldi bana. Kimchinin çokça farklı tarifi bulunmakta ve Türk lahanasıyla yapmış birini görmedim internette. Bakalım ben öncülük edeceğim sanırım :) Bu tarifi ağzı kapalı bir kapta ne kadar bekletip fermante olmasını sağlarsanız o kadar güzel olacaktır. O zaman sizleri merakta bırakmadan hemen tarifime geçiyorum :)

Malzemeler

  • 1 adet beyaz Türk lahanası veya Beçu (Çin lahanası)
  • 1 demet taze soğan
  • 1 adet kuru soğan
  • 6-7 adet sarımsak
  • 1 buçuk yemek kaşığı tuz
  • 3-4 yemek kaşığı pulbiber
  • 3 su bardağı su
  • Yarım su bardağı pirinç unu
  • Çeyrek su bardağı şeker

Yapılışı:

kimchi tarifi, türk usulü kimchi tarifi, kimçi tarifi
Lahanaları güzelce yıkayıp ince ince julyen doğruyoruz. Bolca tuzlayıp bir kabın içerisinde en az yarım en fazla 2 saat bekletiyoruz. Taze soğanları temizleyip 2 cm uzunluğunda dilimliyoruz. Lahanaları daha sonra 3 kere soğuk su ile yıkıyoruz. Mutlaka 3 kere yıkamak gerekiyormuş. Soğan ve sarımsakları rondodan geçirin ve kimchinin sosu için minik bir tencere çıkarın. 3 su bardağı su ilave edip pirinç unu ve şekeri de ekleyip muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırın. Kaynamaya başladığı gibi altını kapatın. Hazırladığımız soğanlı sarımsaklı püreyi bu muhallebi ile ve pulbiberle güzelce harmanlayın.
 Daha sonra taze soğan ve lahanaların üzerine döküp iyice karıştırdıktan sonra kimchinin üzerini kapayıp buzdolabında soğumasını sağlıyoruz.
 Dilersek hemen yiyebiliriz fakat 2 gün fermante olmasını sağlarsak daha lezzetli olacaktır. Bir nevi turşu sayılan bu tarif bekledikçe tatlanıyor. Afiyet olsun!


6 yorum :

  1. Tuz, acı ve şeker muhteşem üçlü.. :) Tadını merak etmedim de değil ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı turşuyu andırıyor, hem acı hem de tatlı bir tadı var :) Türk damak tadına çokta uzak bir tadı yok, merak ettiyseniz bir gün yemek nasip olur inşallah. Yorumunuz için çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Ayy kimchiyi görünce çok şaşırdım :)) Kore yemeklerine meraklı olduğum için bende evde yapsam mı demiştim tek sıkıntı çok acı olması beni hıçkırık tutuyor öyle olunca :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy acı yiyince hıçkırık mı tutuyor :D İlk kez duydum canım, evet içerisinde sadece pulbiber olsa bu kadar acı olmaz belki ekstradan soğan, sarımsak ve taze soğan da var ya bayağı acı oluyor. Ama bana hala bir çiğköfte kadar acı gelmedi, belki şeker tadını daha fazla alıyorumdur, damaktan damağa değişir ya. Yaparken oldukça ağlattı beni soğan kokusundan ama yapılışı çok basitti. Denemek için yapılabilinir ama çok da sevemedim ben, yine insan Türk yemeklerini aramıyor değil ^-^

      Sil
  3. bendeki yorumunu görünce resmen ağzımı şığırdatarak geldim. Ben buna bayılıyorum. Durmadan lahana turşusu yiyordum dizi ilzerken :)) bu tarifin uyarlamasını çok sevdim ellerine sağlık canım akşam mutlaka yapacağım bunuuuuu😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf sen istedin diye yaptım canım, başta profilindeki bir gönderiden haber verdim orada sen görmeyince bloguna koştum :D Çin lahanasını zaten Türkiyede bulmak çok zor olduğundan bildiğimiz lahana kullandım. İnşallah beğenirsin, yapınca gel yine yorumunu bekliyor olacağım ^-^ Afiyet olsun :))

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.