8 Haziran 2016 Çarşamba

Biga Tostu Tarifi

biga tostu tarifi, biga tostu nasil yapilir, biga tostu nasıl yapılır,

Biga tostu köy düğünlerinin olmazsa olmazıdır. Düğünlerde bir köşede mutlaka biga tostu satılır. Her bigaya gidişimde bu tostu ararım, gerçekten çok lezzetli. Biga tostu nasıl yapılır, en önemli özelliği nedir merak ediyorsanız işte hemen sizlerle paylaşıyorum!

Malzemeler

  • Tost ekmeği
  • Sucuk
  • Kaşar
  • Domates salçası
  • Margarin
  • Tuz

Yapılışı:

Ekmek dilimlerini tost makinesine yerleştirip sucukları içerisinde altlı üstlü pişiriyoruz. Kaşar dilimlerini ekleyip üzerini tost ekmeğiyle kapatıyoruz. Altını üstünü yağlayıp güzelce tostumuzu pişirdikten sonra üzerine domates salçası sürüp bolca tuzluyoruz. Biga tostunu diğer tostlardan ayıran en önemli özellik budur.
Eğer köy domates salçası kullanırsanız çok daha lezzetli olacaktır. Sandviç ekmeğiyle yapıldığında da harika oluyor. Afiyet olsun!


13 yorum :

  1. Eskiden tostu da sandövici de çok severdim ama, şeker bırakmıyor artık bu tür yiyecekler için bin kez düşünmem gerekecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsteğinizi unutmadım sizin de yiyebileceğiniz hem lezzetli hem de sağlıklı ve kolay tarifler paylaşacağım en yakın zamanda :)

      Sil
  2. Ah bu tarif benim favorilerimden. Bigalı mısınız siz? Benim annemde Karabigalı, evimiz var orada sık sık gideriz. Karabiga'da denize girdikten sonra en büyük zevkimiz, plajın hemen yanında tost arabası bulunan "tostçu abla" dan salçalı tost almaktı. Sulandırılmış Demko salçayı üstüne sürer, tuzlar, az da kekiklerdi. Hala salçalı tostu çok severim, evde bu sabah bile yapmıştım :))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anne tarafım bigalı köyümüz var orada :)) Karabigada denize girmiştim ben de bi kere. Bayılıyorum bu tosta insan bi kere bunu yiyince tüm tostlarda salça arıyor :)))

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor acaba içine hem sucuk hem kaşar peyniri koysak nasıl olur? 😂😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de var zaten canım 😁 Teşekkür ederim 😀

      Sil
  4. Aaa ben yanlış anladım zaten peynir varmış 😂

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım! Takibimdesin tekrar :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım fakat izleyiciler çalışmıyor sanırım neden böyle oldu nasıl düzelteceğim hiçbir fikrim yok 😟😔

      Sil
  6. Tostun her hali güzel eline sağlık :) Yukarı çık butonu çok güzel olmuş kıskandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) İsterseniz size de güzel bir buton tasarlayabilirim, çok mutluluk duyarım :)

      Sil
  7. ilk kez gördümm😍 mutlaka deneyeceğimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene canım normal tost gibi zaten tek farkı üzerine salça sürülüp tuzlanıyor ama bence böyle çok çok daha güzel oluyor :)) Afiyet olsun :)

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.