17 Temmuz 2016 Pazar

Kesme Hamur Yemeği Tarifi

kesme hamur yemeği tarifi, kesme hamur yemegi tarifi, hamur yemegi tarifi

Bu tarifi annem yaptı ve çok hoşuma gitti. Çok pratik ve inanılmaz lezzetli olan bu tarifin ismini kesme hamur yemeği olarak adlandırdık ama tam olarak bir ismi var mı bilemiyorum. Böyle hamurlu tariflere, hamur işlerine bayılıyorum. Karabiberi bol kullanırsanız çok çok daha lezzetleniyor. Ee o zaman hemen bu enfes tarifi anlatmaya başlıyorum!

Malzemeler


  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay kaşığı kara biber
  • 1 adet yumurta
  • 4-5 bardak un
  • Aldığı kadar su
  • 2 yemek kaşığı ayçiçek yağı

Yapılışı:

Hamur kabımıza un, yumurta ve suyu ilave edip 1 çay kaşığı da tuz ekleyerek güzelce yoğuruyoruz. Hamuru merdane ile açıp kare kare kesiyoruz. Soğanı ince ince doğrayıp kızdırdığımız yağda kavuruyoruz. Salçasını da ekleyip iyice kavurduktan sonra tencerenin yarısına kadar sıcak su ekleyip hamurlarımızı içine atıyoruz. Yemeğimiz kaynarken 2 tatlı kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karabiber ekliyoruz. Pişince servise hazır hale getiriyoruz. Benim gibi dere otu, kırmızı biber ve pul biberlerle süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun!

8 yorum :

  1. Elinize sağlık canım! Sarımsaklı yoğurt dökülse mantı işlevi bile görebilir :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısın, sarımsaklı yoğurdun yanı sıra minik köfteler falan da eklenip geliştirilebilinir mantı gibi. Bu haliyle bile çok lezzetli :) Çok teşekkür ederim canım ❤

      Sil
  2. Benimde ilk aklıma sarımsaklı yoğurt geldi cok güzel bir yemek bende cok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarımsak demek bile beni acıktırıyor ya :D Çok seviyorum sarımsaklı olan her yemeği :))

      Sil
  3. Elinize sağlık çok güzel görünüyor en kisa zamanda deniyecem:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık :) Benim gibi hamur canavarına 2 tabak anca yeter :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ❤ Ayy ben de hamur canavarıyım 😁

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.