11 Aralık 2015 Cuma

Çin Usulü Acılı Ekşili Çorba Tattım !


Bir Japon restoranında bu çorbayı tattım. İçeride Çin ve Japon mutfağının yanında Tayland mutfağından tatlar bulmak da mümkündü. Tabak, kaşık, çaydanlık gibi mutfak gereçleri gerçekten çok farklı ve hoştu. Her masada tahtadan chopstickler ve soya sosu vardı. Ortam da aynı şekilde mumlar ve çiçeklerle bezenmişti ve duvarlarda bu kültürlere ait dekorlar bulunmaktaydı.


Başlangıç olarak miso çorbası almayı düşünüyordum fakat acılı ekşili çorba önerildiği için fikrimi değiştirdim. İsminden dolayı acı ve ekşi olur sanmıştım fakat hiç böyle bir tat alamadım. Aksine oldukça tuzluydu. Nedenini sorduğumda içerisinde soya bulunduğu için bu kadar tuzlu olduğu söylendi. Ayrıca tavuk parçaları ve lahana içeriyordu. Yanında ekmek rica ettik. Çok güzel bir lavaş ekmeği geldi. Dokusu pamuk gibi yumuşaktı. Açıkcası çorbayı bitiremedim, benim damak zevkime pek hitap etmedi. Yeni bir tat denemiş olmak hoşuma gitti. Yine olsa yine tadarım. Bir daha gittiğim zaman Çin usulü mısırlı tavuk çorbası denemeyi planlıyorum. Bizim mutfağımıza daha yakın bir lezzete sahip olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.